Hejdå januari!

Idag startade dagen med en stor kopp kaffe i soffan framför ett par avsnitt av One Tree Hill. Om det är något jag älskar så är det söndagsmorgnar när man inte har något planerat och man kan sitta och dricka kaffe i lugn och ro. Jo, jag är visst 23. Men ibland kan man ju undra alltså...
 
 
 
Tänk att det redan har gått en hel månad på 2015. Nog för att jag känner mig gammal och klyschig när jag säger det, men tiden går alldeles för fort. Jag hinner liksom inte med. Det här är året när jag faktiskt blir färdigutbildad till mitt yrke och ska påbörja någon slags karriär. Hur det går med den saken får vi se lite senare. Nu ska jag mest fokusera på att klara mig igenom den här sista terminen. Till exempel har vi en tenta på tisdag och jag känner mig inte alls redo för att skriva den kan jag säga. Men det är väl bara att fortsätta försöka trycka in mer information i huvudet. Hade i alla fall lite tur i oturen att morgondagens föreläsare blivit sjuk, så jag får en hela dag extra att lägga på pluggandet. Inte så att jag är alldeles för skadegkad och gillar när folk är sjuka i allmänhet, men det här var faktiskt verkligen vad jag behövde just nu. En hel dag att bara sitta och nöta in saker.
 
Dock tänkte jag få lite andra saker gjorda imorgon också. Ska en sväng till veterinären med katten för andra omgången av vaccination, och så tänkte jag försöka klara mig igenom ett spinningpass. Fråga mig inte varför jag bokat in mig på det. Jag HATAR egentligen spinning. Men jag tänkte att det kunde vara bra träning, så nu blev det så. Får väl helt enkelt se om jag kommer levande därifrån.
 
Nu säger vi hejdå till januari, och välkomnar februari. Lite närmare våren...
 
 

Kommentera här: