En lugn helg

I fredags var jag i Linköping på kurs hela dagen, och när den var slut skyndade jag mig hem för att hinna prata lite med C och kramas innan han skulle åka iväg till jobbet. Dessa helger när han jobbar natt är ju lagom roliga. Men som tur är, är det här sista natthelgen på länge! :) 

När C åkt till jobbet fick jag ett städryck och gjorde fint här hemma. Det bästa som finns är ju att ha ett rent hem! Blombuketterna gjorde ju bara det hela ännu bättre. Den ena fick jag ju som ni vet av C i torsdags och den andra fick vi av bilfirman tillsammans med ett "Lycka till-kort". 


I skrivande stund ligger jag i soffan med en spinnande katt på magen och tittar på längdskidor. C sover efter att ha jobbat natt. Nog för att jag brukar gilla att ha saker att göra, men denna helg har varit väldigt skön trots att vi inte gjort så mycket. Luften gick verkligen ur mig på jobbet i veckan och jag behövde lite lugn tror jag. Jag tror att det får bli en hemma-dag även idag och sen får jag ta nya tag imorgon när det är dags för jobb igen. 

Vad har ni hittat på i helgen? 

Kommentera här: