Fin helg!

Den här helgen har varit typiskt bra måste jag säga. Igår fyllde finaste lillasyster 20 år, så då firade vi henne. Det blev släktkalas på dagen och sen middag på Fiskmagasinet med lillasyster, mamma och sambon. Mycket trevligt ochväldigt god mat. Deras musslor är helt underbara! Det blev alkoholfritt bubbel till för mig. Någon var ju tvungen att köra hem :) 


Idag tog jag och sambon en tur till Stockholm. På vägen dit stannade vi på Saltå kvarn och café och tog en fika och handlade lite i deras butik. Alltså, jag älskar verkligen sådana ställen. Där kan man verkligen gå bananas på allt ekologiskt! Det blev lite mjöl, havregryn, dinkelmüsli och olivolja som fick följa med hem. Köpte dessutom med oss sockerkringlor därifrån och de var verkligen gudomligt goda. Helt klart synd att det är lite väl långt dit för att handla bröd och sånt oftare. 


Efter besöket på Saltå kvarn åkte vi vidare upp till Stockholm och ett par vänner. Där blev det sushilunch och sen ett besök på Trademax för att kolla efter utemöbler. Hittade faktiskt en grupp vi gillade, så nu är utemöbler beställda. Kommer bli SÅ fint på altanen sen! 


Nu är det dags att sova för min del. Dags för jobb imorgon igen. Tre veckor kvar till semestern! 

Kommentera här: