Sammanfattning vecka 20

 
Idag är det sista dagen i vecka 20. Alltså är vi nu precis halvvägs. 50% av den här graviditeten är avklarad. OM nu bebis kommer på utsatt datum vill säga. Han är beräknad 4e april, men mig gör det ingenting om han kommer en vecka tidigt eller så. Om man nu får säga så, haha! Vi får se om han är lika otålig som sin mor. Själv kom jag ju typ tre veckor tidigt eller något sånt. Vi får väl vänta och se. 
 
Vecka 20 tycker jag har gått snabbt. Det har inte hänt något speciellt egentligen mer än att det har spänt och dragit lite i magen som om den växer. Vilken den säkerligen också har gjort. Tycker att den börjar bli lite större. Magen går fortfarande att dölja rätt bra i vissa kläder om man vill det, men har man ett tajt linne är det snart ingen snack om saken att det inte är en bullmage det handlar om. 
 
Jag tror även att jag haft de första små sammandragningarna. Det har ett par gånger känts som att magen liksom dragit ihop sig och blivit hård och sen har den "slappnat av" igen. Men det har enbart hänt ett fåtal gånger. Bebis buffar omkring som vanligt. Jag har börjar se ett litet mönster. Inte så mycket rörelse på morgonen utan mer på eftermiddag/kväll. Kanske är det en kvällspigg bebis i magen? 
 
Här är magen i vecka 19+3. 
 
 

Kommentera här: