Vecka 17

Hej igen! 
 
Jag SKA verkligen försöka få liv i den här bloggen nu. Det vore ju väldigt kul att kunna gå in här och se tillbaka på den här tiden sedan i efterhand. Så nu kommer det i alla fall bli lite gravid-uppdateringar vecka för vecka. Det är ju svårt att inte få bloggen att glida lite mot mammablogg-hållet för tillfället. Hoppas ni har överseende med det.
 
 
Idag går vi in i vecka 17 och jag kan äntligen säga att jag mår bättre. Jag var ju illamående mellan vecka 8-12 ungefär. Det enda som hjälpte mot illamåendet var att äta clementiner. Undrar hur många jag fick i mig där ett tag, haha! Sedan led jag ju av enorm trötthet. Jag kunde sitta på jobbet och halvsova och knappt komma ihåg vad jag höll på med. När jag kom hem var sova det enda jag ville göra och klockan 20 på kvällarna önskade jag att det var läggdags. Jag var förmodligen inte världens roligaste sambo just då. Men nu verkar det äntligen som att det har vänt. Nu kan jag lyckas vara uppe till 22 på kvällarna. Tänk vilka små saker som kan göra en glad haha! 
 
 
Förra veckan (vecka 16) var första gången magen faktiskt syntes. Det är fortfarande lite mindre på morgonen, men nu börjar man ändå kunna se den. I alla fall om man har tajta kläder. Den går fortfarande att gömma under lite större tröjor. Kanske kommer jag få äta upp det här senare, men jag längtar faktiskt efter en lite mer ordentlig mage. 
 
I helgen var jag och C och kikade på barnvagnar och babyskydd för första gången. Jösses. Vilken djungel. Det känns bra att vi börjat letandet väldigt tidigt, för med min beslutsångest så kan jag behöva de här månaderna på mig att bestämma mig. Det finns ju för- och nackdelar med allt och hur många varianter och kombinationer som helst. Kom gärna med tips om ni har! 

Kommentera här: