Öroninflammation

Tänkte uppdatera lite från sjukstugan. Två dagar efter att vi hade varit på jourcentralen, alltså i torsdags, så kände jag att det inte blev bättre med Melker utan snarare sämre. Så jag ringde vårdcentralen och vi fick en akuttid samma dag. Väl där visade det sig att lilleman troligen fått öroninflammation. De kunde inte säga till 100% då de inte såg så bra i hans ena öra. Det bestämdes dock, till min glädje, att han skulle få penicillin ändå eftersom mycket pekade på öroninflammation trots allt. Det visade sig vara helt rätt beslut för efter att vi började med penicillinet så har han inte haft någon feber alls och allt verkar gå åt rätt håll nu. Han har fått tillbaka matlusten, sover bättre och blir mer och mer sitt vanliga jag för varje dag. Han är fortfarande lite hostig och snorig men det blir bättre hela tiden det med!

(null)

Den här veckan är typ min favoritvecka på året. Musikhjälpen-veckan! Älskar’t! Så nu går det i bakgrunden här hemma ungefär hela dagarna. Ska dock ta en liten paus snart för att se kvällens avsnitt av Bonde söker fru. Jag kan faktiskt se det ikväll, eftersom C inte är hemma. Han hatar programmet så jag måste se det när han inte är hemma haha! 

Lilleman sover sedan tio i sju och jag håller tummarna för att han sover hela natten. Det vore sååå uppskattat. Men vi får se :) 

Kommentera här: