Sjukstuga

Oj. Nu blev det ett sånt där långt avbrott igen. Skyller på alla nedrans sjukdomar som avlöser varandra här hemma. Det känns som att någon av oss tre här hemma varit sjuk sedan jag vet inte när. Stackars Melker har blivit hårdast drabbad med förkylning, ordentlig feber och en mage som krånglat. Utöver det har sömnen varit katastrof de senaste nätterna med nattningar som tagit över tre timmar och sedan har det bara varit massa snurr i sängen hela natten. Han har sovit mellan oss för det är bara där han lyckats somna men sömnen för en annan blir ju inge vidare då kan man säga. Men igår, då somnade han i sin egen säng och sov där hela natten med undantag för ett par uppvak och ett blöjbyte. Score! Så nu hoppas vi att det vänder. 

(null)

Precis när lilleman verkar pigga på sig så blev jag sjuk istället. Så för tillfället ligger jag i soffan och kurerar mig medan C och Melker är hos Melkers farmor. Inte nog med att det är segt att vara sjuk. Att dessutom vara sjuk när man har barn är ju snäppet jobbigare. Man får ju liksom inte vara sjuk ifred och vila. Nej nej, det är samma speed som alltid och barn ska underhållas, ges mat och få frisk luft. Inte så att jag klagar, absolut inte. Mer ett konstaterande skulle man väl kunna säga. Aja. Vad gör det om hundra år. Några liter te, lite kaffe och en mössa som döljer den dåliga hårdagen så ska vi nog överleva dessa dagar med. 

(null)

Nu ska jag fortsätta att bläddra i min tidning jag fick av C igår och invänta att lilleman och hans pappa kommer hem. 

Kommentera här: