Jag saknar träningen!

Okej jag ska erkänna en sak. Hur mycket jag än älskar att vara gravid, så saknar jag min träning. Eftersom jag var grymt illamående i början av graviditeten så kunde jag inte träna speciellt mycket då och nu har foglossningen satt stopp för i princip all träning. Jag kan ju knappt gå normalt liksom, så då blir det inte tal om en massa träning precis. Men jag saknar att köra ett ordentligt jäkla spinningpass tills svetten rinner och man har tagit ut sig helt, cykla ute i flera mil och vara helt slut när man kommer in på gatan hemma eller ta en löprunda oavsett om det regnar ute bara för att man kan och orkar. Hur sjukt det än låter. Det ska bli så skönt att få tillbaka min kropp när mini är här ute hos oss istället.

Nu menar jag inte på något sätt att jag tänker börja hets-träna samma dag som han kommer ut för så vet jag att det inte funkar. Man måste låta kroppen läka ordentligt först. Men sen. Sen ska jag ta tag i träningen igen. För jag vet ju att jag mår som allra bäst när jag tränar regelbundet. Jag blir både piggare och starkare i kroppen och det ser jag bara som fördelar med en liten här hemma. Det kommer ju att bli en hel del bära och vagga och då är det ju bra om kroppen orkar med det. Målet är inte på något sätt att nå en speciell vikt eller så, utan mer om att må bra och bli stark i kroppen.

Min tanke är att så småningom kanske investera i en joggingvagn så att mini kan följa med på mina löprundor. Det skulle vara något :)

 

Kommentera här: