Sammanfattning vecka 33 och 34

Idag går vi in i vecka 35! De här två senaste veckorna har gått så himla snabbt. Vet inte alls vart tiden har tagit vägen. Nu är det ju inte alls långt kvar tills vi får träffa mini! Dock får han gärna vänta lite, då det känns som att jag håller på att bli sjuk. C har ju varit sjuk här några dagar, så det vore kanske inte så konstigt om jag också åker på något. 

 
Foglossningen har hållit i sig precis som föregående veckor. Fick dock låna ett foglossningsbälte innan helgen så får se om det blir bättre. Har inte använt det varje dag, men lite i alla fall. Får bli bättre på det där. Sen har jag helt plötsligt fått en ny åkomma. Igår började jag få ganska ont i magen. Det kändes ungefär som att ha en sammandragning som liksom höll i sig i flera, flera timmar. Fast jag tror inte att det var det. Det höll i sig under natten och även under dagen idag. Vet inte riktigt vad det kan vara. Men mini rör sig precis som innan så jag tror ändå inte att det är någon fara. Kanske har mini någon liten växtspurt där i magen så att magen liksom blir spänd för att han växer. Jag vet inte.

Tabletterna mot halsbränna har även fått en självklar plats i väskan. Det är vidrigt när det sätter igång. Det är inte varje dag, men dagarna när det kommer är det hemskt. Men förhoppningsvis, och troligtvis, försvinner det när mini kommer ut.

Förra veckan var vi även på andra träffen på föräldrautbildningen. Det handlade om amning och tiden på BB. Vi får väl se om amningen funkar. Förhoppningsvis gör den det, för jag vill väldigt gärna amma om jag kan. Det blir förstahandsvalet för oss men OM det inte skulle funka så blir det säkerligen lika bra med ersättning. Men som sagt, vi ska verkligen ge det en chans. Imorgon är det dags för sista träffen på utbildningen och då tror jag det ska handla om första tiden hemma eller något sånt. Återkommer i ämnet.

Förresten, igår var vi och hämtade ut barnvagnen och babyskyddet. Men mer om det i ett eget inlägg!

Kommentera här: