Sammanfattning vecka 28 och 29

Halloj!

Nu är det två veckor sedan jag skrev här sist. Igår gick vi in i vecka 30! Känns så sjukt att kunna skriva en trea istället för en tvåa när man ska skriva vilken vecka man är i. Nu börjar det ju närma sig faktiskt! Ännu tydligare blev det när våra vänner i Stockholm som skulle kommit hit i helgen berättade att de blivit föräldrar inatt! Så nu längtar vi om möjligt ÄNNU mer efter mini!

Men men, en liten sammanfattning av vecka 28 och 29. Vi har varit på ännu ett besök hos barnmorskan och allt såg bra ut även denna gång. Bebisens hjärtljud låg mellan 135-140, vilket är helt normalt så det kändes skönt. Vi mätte magen och det ska bli spännande att se hur kurvan blir. Den följer inte medelkurvan exakt, så vi får se nästa gång om den skapar sig en egen liten kurva. Men allt såg bra ut tyckte barnmorskan. Jag fick även väga mig och nu står vågen på 11 kg + sedan plusset på stickan. Helt okej ändå med tanke på att tre fjärdedelar av graviditeten ändå passerat. Det viktigaste är att mini mår bra och växer som han ska.

 
Foglossning fortsätter att göra sig påmind. Det går lite i vågor hur ont det gör, men ibland är det inte speciellt bekvämt kan jag säga. Att gå till affären tar numera lite längre tid än tidigare, men det kan jag leva med. Jag har även börjat få lite halsbränna på eftermiddagar/kvällar. Inget stort problem egentligen, utan mer att jag liksom känner av att det är där i bakgrunden. Jag är även hungrigare nu, så jag behöver äta nästan direkt när jag kommer hem från jobbet, annars blir jag illamående. Får inte heller glömma mellanmål för då blir jag så attans hungrig och mår illa. 

Jag har även börjat få mer och mer sammandragningar. Även det var helt normalt enligt barnmorskan, så länge de inte gör alldeles för ont. För tillfället är det mest att magen blir spänd men det gör inte speciellt ont.

Ja, det var en liten sammanfattning av de här två veckorna. Något annat roligt är att skötbordet levererades igår. Vi har inte packat upp det än, men nu är det i alla fall hemma. Förhoppningsvis ska vi även fixa lite mer i minis rum snart. Får se om det blir att tapetsera eller måla. Återkommer i ämnet!

Nu ska jag ta det lugnt i soffan. C kommer nog hem från innebandyn snart så då kanske det blir ett avsnitt av någon serie om vi orkar. Vi får se. Godnatt på er!