Rensning av melkers garderob

Alltså... kan vi diskutera det faktum att bebisar växer så galet snabbt?! Melker blir fyra månader om några dagar och jag har redan ångest över hur snabbt han blir större. Missuppfatta mig rätt nu, det är klart att jag älskar att han blir större och större för varje dag och lär sig nya saker hela tiden och utvecklas till den lilla person han håller på att bli. Samtidigt så tycker jag det går alldeles för fort! Stanna tiden någon?! 

 

Jag har redan fått rensa ut en hel del kläder ur hans garderob. Jag har lagt allt i påsar och skrivit vad det är för typ av plagg och vilken storlek som finns i påsen. Detta ska sedan upp på vinden och sparas till eventuella syskon i framtiden. Melker hade 50/56 ganska så länge och sedan när vi väl gick över på kläderna i storlek 62 så kunde han redan ha allt och vissa plagg var nästan redan lite små. Så man kan väl säga att han i princip hoppade över en storlek. Vissa saker i 62 passar dock fortfarande. Dock börjar vi mer och mer gå in på kläderna i storlek 68 istället. De är lite stora än så länge men hellre det än att de sitter för tight. Vi måste fylla på en del i storlek 68 tror jag men jag avvaktar lite tills jag ser om han stannar av lite i längden innan jag köper för mycket. Vi ska ju inte till BVC förrän han blir fem månader nästa gång så det ska bli riktigt spännande att se hur mycket han växt på två månader då!

Kommentera här: