Minis säng och paket från Apotea!

Som jag nämnde i inlägget innan så fick vi hem minis säng i början av den här veckan. Tanken är att han i början ska få sova i denna underbara korgsäng innan vi går över till en vanlig spjälsäng när det behövs. Den här korgsängen har vi fått låna från C's familj. Både han och hans pappa har tidigare sovit i denna och nu ska mini också få göra det.

Vi köpte ju tyg till sängen för ett tag sedan och nu har bästa svärmor sytt och fixat, så nu sitter tyget runt sängen. Hon lyckades dessutom få till både madrassöverdrag eller lakan eller vad man nu vill kalla det och ett litet täcke i samma tyg. SÅ fint! Här tror jag att mini kommer att sova som en kung! Babynestet får faktiskt plats också om det skulle vara så att han vill ha det riktigt trångt och mysigt. Men till en början har jag bara lagt dit en liten kudde, en filt, ett gosedjur, speldosa och en snuttefilt. Kan vara så att jag bäddar om och fixar en massa gånger till innan han faktiskt kommer, vi får se haha! Jag vill mest att alla ska vara klart typ nu nu nu. Är lite otålig av mig. Håller tummarna för att jag slipper att gå över tiden, för då är nog risken att jag blir tokig!

 
Men över till något helt annat. Jag hämtade ut ett paket från Apotea förut idag. I det låg en massa nödvändigt både till mig och mini. Så nu tror jag att vi har det mesta här hemma. I paketet låg amningskupor, amningsnapp, salvor, hudkräm, babyolja, näsfrida, nagelvårdsset och en massa annat bra-att-ha. Så nu kan nog BB-väskan packas vilken dag som helst! I paketet låg också en förpackning med hallonbladste. Det sägs ju att det ska hjälpa kroppen att förbereda sig inför förlossningen och dessutom att återhämta sig snabbare efteråt. Det kan ju inte skada att prova tänker jag. Någon som har några erfarenheter av hallonbladste?
 
 
Det enda som saknas hemma nu är ett skötbord, men det ska beställas snarast. Bara vi kan bestämma oss för vilket vi ska ha. En tur till Ikea behövs också för att köpa lite smågrejer och det blir förhoppningsvis i helgen. Jag måste vara frisk då. Orkar inte vara sjuk längre.

Kommentera här: