Sammanfattning vecka 35

Hallå från sjukstugan!

Igår gick vi in i vecka 36 och det firades med att gå hem tidigare från jobbet pga sjuk. Inte det roligaste nej. Men sånt är livet. Låg hemma hela förra helgen och måndagen och sen bestämde jag mig för att jag var frisk. Orkade dock knappt två dagar på jobbet innan jag var dålig igen. Så jag tog nog tyvärr ut segern i förskott. Så nu blir det att kurera sig ordentligt. Släpade mig precis till Ica och tillbaka, i bilen ska tilläggas, och införskaffade lime, ingefära, äpplen och kiwi. Här ska göras nån hälsoblandning som skrämmer bort alla baciller!

I tisdags, när jag inbillade mig att jag var frisk, var jag på besök hos barnmorskan. Vår vanliga var sjuk så fick träffa en ny denna gången. Det gjorde ingenting dock för hon var minst lika underbar som den vi har egentligen. Vi mätte magen och mini har tagit ett litet skutt upp på kurvan och ligger nu på medelkurvan. Han har ju legat lite under tidigare. Hjärtljuden lät bra, han ligger fortfarande med huvudet nedåt och nu har han fixerat sig också. Så nu antar jag att han egentligen bara ska växa till sig lite och sedan är han redo för att komma ut. Gör han det lite innan BF så gör det mig verkligen ingenting. Det får gärna bli en marsbebis för min del.

 
Foglossningen har faktiskt blivit bättre den här veckan. Har inte alls lika ont som förut. Sammandragningar får jag om jag bär för tungt eller går för långt men det är inget som gör direkt ont än så länge. För övrigt så tycker jag inte att jag har så mycket krämpor just nu. Mer än att man såklart är ganska så osmidiga såhär i slutet på graviditeten haha! Att knyta skor är ett helt projekt i sig, detsamma att ta sig i och ur bilen. Men det är saker man kan leva med. På det stora hela så mår jag väldigt bra. Nu längtar jag bara efter att mini ska komma ut!

Vi fick hem minis säng i början på veckan så nu börjar det mesta bli klart här hemma. Det saknas madrasskydd som ska inhandlas både till sängen och vagnen på Ikea dock. Sen är det skötbord som saknas men annars har vi det mesta. Ett paket från Apotea landade hemma idag med en massa smått och gott till framför allt mini och mig. Kan visa både sängen och innehållet i paketet senare! 

Kommentera här: