Måndagspromenad

Hej på er!

Hoppas ni har fått en riktigt bra start på veckan. Vi tog en lugn morgon först med frukost i soffan. Väldigt mysigt att sitta där alla tre. Eller Melker satt kanske inte upp så mycket men ändå haha :) 

 
 
Efter att vi ätit frukost och duschat så kände vi att vi var tvungna att hitta på något för att inte känna oss som totala latmaskar. Så vi packade ihop alla femtioelva saker man behöver när man ska iväg med en bebis och satte oss i bilen. Efter ett stopp på macken där vi köpte lunchmackor så styrde vi vidare ut mot Kolmården. Djurparken var dock inte målet, det var inte ens öppet idag, utan det blev en promenad längs en bit av marmorstigen vid det gamla marmorbruket som ligger där. Superfint precis vid vattnet. Melker sov sig igenom promenaden så han missade utsikten. Jag kunde dessutom konstatera att konditionen och styrkan i benen inte riktigt är vad den en gång var. Så nu blir det att ta tag i träningen snart. Måste bara kontrollera att magmusklerna har gått ihop som de ska. Sen så. Måste även ta tag i kosten. Inte för att jag tvunget måste tillbaka till exakt den vikten jag hade innan graviditeten eller måste få kroppen att se ut precis som den gjorde innan. Det är mer så att jag vill träna för att orka och för att må bra. Jag känner redan att jag får ont i axlar, nacke och rygg av att bära runt på lilla M och han blir ju inte mindre precis. Sedan har jag ju även en liten tanke om att jag vill ge mig på ännu ett försök att klara Vätternrundan och då krävs en hel del träning också. Men mer om det i ett annat inlägg.

Kommentera här: