Barnmat

Jag har lite smått börjat laga egen mat till lilleman. Vi har köpt en del burkar med mat, klämmisar och gröt och sånt men nu vill jag gärna börja göra det mesta själv. Testade tre olika recept men gjorde inte så många burkar av varje innan jag visste om Melker gillade det eller inte. De tre olika rätterna jag gjorde var 

  • Torsk, potatis och ärtor
  • Kyckling med curry och couscous
  • Kycklinggryta med tikka masala och quinoa 

Alla rätterna har testats och det verkar som att de är godkända alla tre. Eller så har vi ett barn som inte är speciellt kinkig alls och äter typ allt haha! 

 
Gjorde även några mellanmålsburkar med en blandning av banan, päron och avokado. Den gick också hem. Lilleman bara gapar efter mer hela tiden så det tar jag som en tumme upp hehe. Så fler såna ska göras snart. Den funkar nog att fylla egna klämmispåsar med sen också. Ska bli kul att experimentera fram lite olika kombinationer.

Kommentera här: