Vätternrundan 2018

Igår var det dags att anmäla sig till nästa års vätternrunda. Jag satt och väntade och preciiiis när klockan slog 19:00 så skickade jag iväg min anmälningskod och sedan var det bara att vänta på mailet med svaret ifall vi fått en plats eller inte. Det kom inget mail på hela kvällen men när jag tittade imorse så hade det trillat in ett mail vid kvart i två inatt. Vi hade fått startplats, jag och min mamma! Så 21:06 den 15e juni så cyklar vi iväg från Motala och gör ett försök att ta oss runt Vättern. 

Jag försökte ju mig på det 2016 och då tog jag mig 17 av 30 mil innan jag bröt alldeles dyngsur och så kall att jag inte ens kunde hålla i en kaffemugg. Jag hoppas på att kunna ta mig hela vägen denna gång. Så nu är det VERKLIGEN dags att ta tag i träningen ordentligt. Får se hur jag ska göra. Antingen köpa ett gymkort så man kan köra en massa massa spinning i vinter eller så kör jag i gymmet vi har här i huset. Dock är inte träningscyklarna där bra alls så det blir inte riktigt samma sak. Men som sagt, vi får se lite hur jag gör.

Kommentera här: