Vätternrundan

Jag och min mamma ska ju som jag skrivit tidigare cykla vätternrundan i år. Jag gjorde ju det förrförra året och då gick det ju lite sisådär kan man väl säga. Jag kom till Hjo men eftersom jag var genomdränkt av vatten från regnet så bröt jag där. Då var det cirka 13 mil kvar av 30. Den här gången bara SKA jag komma runt den där jäkla sjön. Så nu har jag tagit tag i träningen. Jag har börjar köra spinning igen och ska snart försöka köra igång lite här hemma också. Jag har en trainer där jag kan sätta cykeln, alltså så man i princip cyklar på stället. På så sätt kan man nöta mil efter mil utan att lämna hemmet. Superbra när det fortfarande inte är speciellt cykelvänligt utomhus! 

Jag fick dock ett litet avbrott i träningen när jag för ett par veckor sedan drog omkull här utanför vårt hus och skadade handen. Det resulterade i ett över 5 timmar långt besök på akuten. Inget brutet som tur var men jag kunde ändå inte använda handen ordentligt på ett litet tag. Den är fortfarande inte 100% bra men tillräckligt för att träna igen nu i alla fall. 

I eftermiddag är det dags för nästa spinningpass och då för min kära mor som blivit instruktör. Ska bli riktigt kul! Det är så himla skönt att vara igång med träningen igen. Vill ha tillbaka min gamla kropp och känna mig stark och pigg igen. 

(null)
Gammal bild från när jag var i ganska mycket bättre form än nu. Vill tillbaka dit igen! 


Kommentera här: