Back in town

Halloj! Det har varit ett litet uppehåll här medan vi bott ute hos svärisarna men i lördags flyttade vi hem igen, så nu kanske det blir lite ordning här inne... Internettuppkopplingen därute är lite sådär, plus att man har så mycket annat att fokusera på där så då sitter man mindre vid datorn eller telefonen. Vilket i och för sig är bra. Ska verkligen försöka bli bättre på att lägga bort telefonen när jag kommer hem och inte kolla på den för mycket under eftermiddagen och kvällen. Mobilparkera helt enkelt. Ska försöka fixa en bra plats sen när vi flyttar till huset där man kan lägga telefonerna när man kommer hem, så att man inte frestas att använda den lika mycket. Kanske skulle man till och med ha en hemtelefon, så kan folk ringa på den om de vill något. Då behöver man inte ta fram mobilen ens om det ringer, och kanske glömma den framme och sedan är man där och scrollar igen fast man inte ska.

(null)

 Jag vill försöka vara mer närvarande med Melker, plus att jag vill försöka flytta fokus från telefon och tv. Det är så himla trist att han redan ofta pekar på tvn, och sen blir arg och skriker när jag säger att han inte får titta. Tycker att det oftast räcker med Bolibompa på kvällen och sen få titta ibland på annat även på dagarna, till exempel om man är sjuk eller om man myser lite. Men inte hela dagarna, och inte när han "kräver" det och blir arg när han inte får.
 
Aja. Nu var det ju egentligen inte det jag skulle skriva om. Idag är det jobb för min del, C sover efter nattjobb och M är på föris!

Kommentera här: