Hämtat M

Det var en lite ledsen M som stod på gården på föris när jag kom. Förmodligen lite trött och kall för i övrigt hade dagen varit bra. Tror det är dags att inhandla lite mer rejäla skor och bättre täckbyxor!
 
Från nu och fram till läggdags ska vi bara mysa och leka. Både igår och idag fanns det färdiga matlådor i kylen att värma när vi kom hem och det är verkligen guld värt! Istället för att jag ska börja med maten direkt när vi kommer innanför dörren så kan jag fokusera på M, leka med honom och ge honom all uppmärksamhet efter en lång dag på förskolan istället för att han ska behöva vänta på att mamma ska göra klart maten. Han brukar inte vara alltför pigg och glad efter en lång dag på föris och då känns det bättre om han och jag kan umgås istället för att jag ska lägga tiden på middagen. Det blir enklare sen när vi är hemma varje eftermiddag båda två, för då kan en laga mat och den andra umgås med M. Fram tills dess tror jag att vi ska satsa på att ha matlådor med bra mat i kylen för dagar när man är ensam på eftermiddagen.

(null)

När M har lagt sig lite senare så ska jag plocka lite här hemma. Det har ju en tendens att se ut som att en bomb exploderat när man har en vild 1,5-åring hemma... haha!


Kommentera här: