Härlig helg

Hej på er! 

Denna helg har bjudit på lite barnfri tid vilket vi utnyttjade till att gå på en kompis inflyttningsfest igår och sedan sova ut länge imorse. Melker hade the time of his life hos sin mormor under tiden. De hade lekt i lekpark, ätit tacos, myst i soffan med vindruvor och sen hade Melker fått sova i mormors säng tillsammans med henne hela natten. Det var knappt att han ville följa med oss hem idag. Han älskar verkligen sin mormor och det är underbart att se deras relation. Han blev dock glad ganska snabbt igen när vi lämnat mormor för då åkte vi hem till hans farmor och farfar som han också älskar högt! Så man kan säga att han inte var ledsen speciellt länge haha. 

Hos farmor och farfar blev det söndagsmiddag med älggryta och till efterrätt blev det chokladpudding. Kan dock säga att det är första och sista gången Melker fick det på ett bra jäkla tag. Vi har ju försökt vara ganska restriktiva när det kommer till socker och nu kan jag säga att jag kommer hålla lite hårdare på det framöver. Herregud vad speedad han blev av sockret. Vet att folk säger att det är inbillning, men jag har aldrig sett honom sån. Helt galen. Sprang runt, runt och härjade som en tok. Så som sagt, inget mer socker på ett tag nu känner jag. Och blir det socker så får det vara i ganska mycket mindre mängd. 

(null)

Nu håller vi på och kikar igenom att bröllopsbilder som vi fått från vår underbara fotograf Pernilla. Sök på Pfotografen så hittar ni hennes sida på Facebook. Hon tog bilderna på gravidmagen innan Melker föddes, fotade Melker inför förra julen och fotade dessutom vår lägenhet inför försäljningen. Det är inte betald reklam det här, utan jag är bara så galet nöjd med hennes arbete så jag vill verkligen tipsa om en toppenfotograf! 

Kommentera här: