Härlig måndagmorgon!

Hej på er!
 
Då kör vi ny vecka. Imorse fick jag göra mig iordning i lugn och ro och till slut fick jag väcka sonen för att vi inte skulle komma försent till jobb och förskola. Han var på toppenhumör redan från start så den här morgonen blev en sån där superbra start på veckan. Inget gnäll. Bara mys och sen leende när vi kom till förskolan. Det känns så bra att det går så bra på förskolan. Jag var ju ganska rädd innan att jag inte skulle vara bekväm med att lämna honom där, det kändes så fel att någon annan skulle ta hand om honom istället för mig. Men nu när jag ser hur glad han är på förskolan, hur roligt han har och att han lär sig en massa nya saker hela tiden och verkar trivas med personalen så känns det hur bra som helst. Han brukar oftast springa rakt in på morgonen och börja leka och har knappt tid att säga hejdå och när man hämtar honom blir han sur för att han vill fortsätta leka. Är inte det ett bra betyg så vet jag inte vad som är det.
 
(null)

Tyvärr ska vi ju flytta och det som känns jobbigast med det är att Melker kommer behöva byta förskola. Vi är så himla nöjda med hur det är nu men det är ohållbart att han ska gå kvar där om vi flyttar eftersom vi vill utanför stan. Sen är det säkert en oro i onödan för det finns ju massa olika bra förskolor och i och med att vi har en så social och framåt unge så är det förmodligen inga större bekymmer att byta. Speciellt inte när han är såhär liten och inte riktigt har hunnit få riktiga kompisar än eller vad man ska säga. De leker ju mest bredvid varandra än så länge. Vi ska ju förts och främst se vart vi hamnar och sen får vi ta funderingarna kring förskola efter det. Man måste ju få plats också, så det kanske dröjer innan vi kan byta. Vi får se. Jag hoppas bara att när vi väl gör det så kommer det att gå bra.
 
Nu svävade jag ut lite kring förskolan men det jag skulle säga var i alla fall att morgonen blev toppen så nu hoppas vi att veckan fortsätter likadant. Nu har C jobbat klart sina nätter för den här gången och har ett par dagar ledigt innan han ska jobba ons-tors sen. Så nu blir det familjetid ett par kvällar innan jag och Melker får mysa själva ett par dagar sedan innan helgen. Det ska som sagt bli hur skönt som helst när C kommer att komma hem varje eftermiddag istället för som nu när han jobbar dag. Då är han inte hemma förrän tidigast 19:40 och då sover Melker redan.
 
Nu ska jag sluta svamla. Dags för familjetid!

Kommentera här: