Mitt i veckan

Godmorgon! 

Igår var det dags för ytterligare en husvisning. Huset ligger i ett av de områden som vi gärna kan tänka oss att bo. Jag bodde i området när jag var liten. Själva läget var toppen, sista huset på gatan, ordentlig tomt och sjöutsikt... Men huset var inte renoverat alls i princip sedan det byggdes -72. Med andra ord var det en hel del som behövde göras med huset. Plus att utgångspriset är helt galet högt i jämförelse med skicket på huset. Det ligger ett väldigt lågt bud men säljaren verkade inte intresserad av att sälja för det priset. Så det blir nog inte aktuellt. Ska man ha råd att renovera huset kan man ju inte lägga hur mycket pengar som helst. Så jakten fortsätter... Kommer knappt ihåg hur många hus vi tittat på nu. Förhoppningsvis hittar vi VÅRT hus snart. 

 

För tillfället sitter jag på bussen till jobbet. Passar på att lyssna på en pod på vägen. Har så många poddar som jag följer så jag hinner inte riktigt med. Det är ju numera bara resorna till och från jobbet som jag kan lyssna. Förut kunde man ju lyssna när som, men med en vild 1,5-åring är det inte så lätt att få ro att lyssna haha! Idag blev det P3-dokumentär. Hemskt men ändå intressant.

Kommentera här: