Snart reser vi!

Nu är det 13 (!) dagar kvar tills jag och C åker till kap Verde på en försenad bröllopsresa. Det ska bli så himla skönt! Nog för att jag kommer sakna den lilla minimänniskan, men han kommer leva loppan här hemma tillsammans med mormor så honom kommer det inte gå någon nöd på det vet jag. Det här är ju förmodligen sista resan utan barn för nästa gång är Melker antagligen så pass stor att han förstår och vill följa med. Så den här gången ska vi ta det riktigt lugnt, ligga vid poolen och läsa böcker, åka på utflykter där man inte behöver tänka på att det ska funka med barn, äta god mat i lugn och ro utan att behöva parera flygande gafflar och slas som slås omkull och kanske ta en eller två spa-behandlingar och bara njuta av värmen. Missförstå mig rätt. Jag skulle ÄLSKA en semester där Melker är med också. Men på ett helt annat sätt. Nästa år blir det Bamseklubb och Kanarieöarna, I'm sure.

(null)

Frågan är ju nu bara vilka böcker ska man ta med, och ifall det är något nytt sommarplagg som behöver inhandlas innan vi åker. Funderar på en hatt så man slipper få solsting. Ska kika runt lite och se vad jag kan hitta. Måste börja skriva en liten lista snart med vad som ska packas. Annars är risken att något glöms bort och det är inge kul. Som till exempel när jag åkte till Gran Canaria och glömde min bikini hemma. Inte helt lyckat haha!

Kommentera här: