Vardag igen

Äntligen är alla friska i familjen och vardagen har återgått till det normala. Får väl dock se hur länge det håller i sig. Det är ju trots allt vabruari...
 
Vi börjar i alla fall få lite ordning på övervåningen hemma nu. Inte alls många kartonger som står kvar där. De flesta som ännu inte är uppackade har fått flytta in i det framtida gästrummet tills vi orkar och har tid att ta tag i dem. Prio just nu är att försöka hitta en lampa att sätta i taket i trappan, där man kommer in så man slipper gå antingen ned eller upp för att tända så man ser något. Sen när vi väl har köpt den så ska den "bara" monteras också. Det är ju som sagt i trappan, så det är ju ganska högt i tak om man säger så. Men det löser sig väl på något sätt.
 
I övrigt är jag så trött på själva flyttmomenten nu så jag tror jag kräks. Önskar bara allt kunde vara klart och uppackat så jag slipper se en flyttkartong på många år. Det är så trist när man håller på att packa upp och göra iordning hemma och så inser man att sak efter sak har gått sönder eller på annat sätt blivit förstörd i flytten. Nog för att det är materiella ting men det är trist att behöva köpa nytt bara för att man inte varit rädd om sakerna. Jag försöker tänka mer och mer på att inte köpa en massa nya grejer bara för att, men nu efter flytten har vi varit tvungna att köpa vissa saker nytt vilket egentligen tagit emot, men som varit nödvändigt. Men men, nog om det.

Idag kommer C hem från Stockholm igen så denna mamma kan få pusta ut lite. Den lille herrn är inne i en period där han testar gränser mer än någonsin så det är skönt när man är två som kan hjälpas åt så man slipper bli tokig. Jag vet att det är helt naturligt och det är klart han ska få testa gränser och inse begränsningar, men det är tufft vissa dagar när han bara gör en massa hyss haha!  

(null)

Nu, äta upp mackan och sen dra igång med jobbet. 

Kommentera här: