Besök på jourcentralen

Igår när C och Melker kom hem från besöket hos melkers farmor så kändes han lite varm igen. Vi tog tempen och det visade sig att febern var tillbaka, IGEN. Han var väldigt ledsen och gnällig, kunde inte alls komma till ro och sova lite och verkade vara allmänt påverkad av det så till slut ringde jag 1177. Nu har det ju liksom varat i en vecka och i och med att han varit dålig i magen också några dagar och inte äter eller dricker sådär superbra. Vi fick en tid på jourcentralen och där sa de väl ungefär vad jag väntade mig. Att det handlade om virus och att vi skulle fortsätta försöka få i honom mer vätska. Så idag ska jag testa att ha i frukt/bär i vattnet för att se om han dricker mer då. Han är ju i vanliga fall inte sådär överförtjust i vatten. 

(null)

C jobbar idag och jag själv känner mig inte på topp med en hals som gör ont så idag blir det en väldigt lugn dag här hemma. Natten var lite sisådär med ett antal uppvak och till slut fick lilleman flytta över till vår säng. Då slipper man i alla fall att springa mellan rummen när han vaknar. 

Lilleman sover fortfarande. Tror han behöver sova ikapp lite efter den här veckan så jag gör vad jag kan för att inte väcka honom. När han väl vaknar blir det frukost och sen får vi se. Lite lek kanske beroende på hur pigg han är annars lär det mest bli mys i soffan. 

Kommentera här: