God jul!

(null)

Jag tänkte bara kika in här och önska er en god jul lite såhär i efterhand. Kanske är god fortsättning mer passande? Oavsett så har vi haft en supermysig första jul med Melker trots att C jobbat hela julen. 

M har inte blivit överröst av julklappar vilket jag ändå känner är rätt skönt. Förhoppningsvis fortsätter det de kommande åren. Jag vill inte att huvudfokus ska ligga på julklapparna, hur många grejer man får eller hur dyra grejerna var. Klart man kan ge julklappar men jag vill ändå att fokus ska ligga på att ha mysigt med familjen. Jag tror inte att man ska ge barn allt de vill ha, de måste lära sig att man inte kan få allt och att man ibland måste jobba lite själv för det man vill ha. Dessutom vill jag försöka uppfostra ett tacksamt barn, vilket jag tror är svårt om barnet i fråga får femtioelva paket med allt som stod på önskelistan. En liten parentes kanske men då vet ni lite hur jag tänker kring uppfostran. 

Imorgon ska vi hem till Melkers farmor och farfar och umgås lite. Det ska bli supermysigt och sen är C ledig i hela nio dagar så det ska bli väldigt skönt. M är dessutom världens pappagris så det underlättar ju när han är ledig haha! 

Nu ska jag se några avsnitt Playmakers och sen blir det sängen. Godnatt! 

Kommentera här: