Inventering av bebissaker

Hejsan på er! Hoppas ni har en trevlig fredagkväll där hemma. C är iväg på innebandymatch så jag är ensam hemma med katten. Jag brukar passa på att städa när han inte är hemma, så det har jag gjort ikväll. Det är så mycket enklare när ingen är i vägen haha!

Efter att jag hade städat klart så bestämde jag mig för att inventera minis saker och kläder. Älskar att pilla med hans små kläder. Det känns så sjukt att han alltså kommer vara sådär liten. Helt galet! Men i alla fall. Insåg att vi måste fylla på lite i storlek 50. Det kan ju faktiskt vara så att han inte är så stor som jag tänker att han kommer vara, och vi har typ ingenting i storlek 50. Så det måste fyllas på som sagt. I 56 tror jag vi har en ganska bra mängd kläder. Kanske att vi behöver komplettera med någon body, pyjamas och tjockare tröja. Större storlekar kan man ju köpa på sig med tiden. Måste dock köpa mössor och strumpor i både 50 och 56. De ska ju gärna ha mössor när de är sådär små och det kan ju faktiskt vara ganska kyligt i april och maj ibland.

 
Jag VET för övrigt att vi måste köpa lite mer varierade färger på minis kläder, haha! Men jag gillar grått och svart. 
 
Kollade lite på de andra sakerna förutom kläder också. Vi har ju köpt skötbord och skötbädd, check på den. Vi har en amningskudde, 5 filtar, två kuddar, spjälskydd, tre set med lakan, vagnhänge/leksak, skötväska, speldosa och snuttefilt. Plus att barnvagn och babyskydd är beställda och levereras i vecka 8. Alltså om ungefär fem veckor. Så det flesta stora sakerna är inköpta tror jag. Mini kommer ju att få sova i samma korgsäng som C sov i när han var liten och sen när han blir större blir det spjälsäng som vi ska få låna av C's syster vilket känns super.
 
 
Det som är kvar att köpa nu är bland annat babynest. Hade en tanke på att be svärmor sy ett, men kostnaden för att köpa alla saker som behövs för att sy ett blev dyrare än att beställa ett färdigt, så det kändes bara dumt. Har man redan sakerna hemma är det ju såklart en helt annan sak. Sen ska ju småsaker som nappar, nappflaska, amningsinlägg, amnings-bh och lite grejer som ska vara vid skötbordet inhandlas. Men det känns inte som att det är så bråttom med det än. Det är ju trots allt ungefär 10 veckor kvar tills mini är beräknad att komma. Sen vet man ju aldrig helt säkert såklart. Men han får väldigt gärna i alla fall stanna i magen till minst vecka 38.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan och se på någon serie och vänta på att C ska komma hem!

Kommentera här: