Godmorgon onsdag

Godmorgon! 

Lite segt att gå upp idag. Melker vaknade vid tjugo över fyra imorse och var hungrig. Inget konstigt med det egentligen. Men när han ätit upp så somnade han inte direkt som han brukar utan han låg och babblade och viftade med sin snuttefilt. Skitpigg. Behöver jag säga att mamman inte var riktigt lika pigg? Efter mycket om och men somnade han om efter ungefär en timme. Sen vaknade han och tyckte att det var morgon tio över sju. Så lite seg är jag för tillfället. Några koppar kaffe kan kanske bota det. 

 
Lilleman ligger på sin filt på magen här på golvet för tillfället och pillar lite med lite leksaker. Han har blivit riktigt stark i nacken så nu kan han ligga en bra stund om han har något kul att leka med. Boken som prasslar är favoriten för tillfället. 

Idag ska vi förhoppningsvis ner till stan och träffa en kompis för fika eller promenad. Vi får se vilket det blir. Tänkte att jag skulle ta sittdelen till vagnen och se hur det går. Vi fick ju hem inovi-dynan igår. Den låg ju i paketet jag väntande på. Satte dit den i sittdelen och den gjorde verkligen stor skillnad! Vi tog bara en minipromenad igår för att testa men Melker satt riktigt bra och var väldigt nöjd över att se saker istället för att bara ligga och titta upp i himlen. Så jag tänkte att jag testar idag med. Funkar det inget bra så är det ju bara att byta tillbaka till liggdelen.  

 
Nu ledsnade lilleman så nu får det bli frukost till honom innan det blir frukost till mamman!

Kommentera här: