Melker 3 månader

Igår fyllde Melker tre månader. Helt sjukt vad snabbt tiden går! Stanna tiden någon?! Jag tyckte det var igår min lilla bebis kom till världen. Samtidigt som det känns som att han alltid varit här. Precis sådär klyschigt som alla säger att det är. 

 
Men i alla fall. Tänkte att jag skulle försöka skriva lite om hans utveckling månad för månad, även om jag kanske inte varit så bra på det i början. Men vi kör från och med nu i alla fall. 
  • Han jollrar och låter mest hela tiden när han är vaken. Ibland kan han bli tyst men då beror det oftast på att han har hittat något spännande att studera. Leksaker eller tv:n till exempel. 
  • Han ler mycket men inget riktigt skratt än så länge även om det är nära när man kittlar honom. 
  • Han somnar oftast runt 20 varje kväll. Sen varierar det när första uppvaket blir. Ibland klockan ett, ibland klockan fem. 
  • Han har numera storlek 62 i kläder. I vissa märken kan han även ha storlek 68, även om det är lite stort. 
  • Han är 64 cm lång och väger 6320 gram. Stora killen! Han ligger lite över medel både på längd och vikt. 
  • Han har börjat förstå att han har händer och försöker sig på att greppa leksaker man håller fram till honom. Han har dock inte riktigt förstått att man måste hålla kvar i grejerna så de brukar oftast tappas efter några sekunder. 
  • Han sitter gärna i babysittern och sprattlar och leker med leksakerna som hänger där. Babygymmet är inte riktigt lika poppis än så länge. 
  • Numera har han förstått att det inte är så hemskt att ligga på mage. Från en dag till en annan så trillade poletten ner och han insåg att man ser mycket mer om man håller upp huvudet! 

Det var nog det jag kunde komma på denna gången. För tillfället sitter han och gnäller lite här bredvid. Jag ska leka lite med honom och sen blir det nog lite mer mat för hans del och sen en promenad om han är på rätt humör. Annars får vi se vad vi hittar på.

Kommentera här: