Ringarna är här!

 
Jag och C förlovade ju oss i september förra året. Han hade då köpt en så kallad frieri-ring som man kan ändra storlek på och sedan var tanken att vi skulle välja ringar tillsammans. Men eftersom vi inte är sådär supersnabba av oss, plus att jag var gravid och fingrarna svullnade, så har vi liksom inte tagit tag i det där med ringar. Förrän nu. C hittade en ring han ville ha för ett tag sedan så han har haft en ett tag men jag har inte haft någon, förrän nu. Hittade ett set med både förlovnings- och vigselring som jag verkligen gillade. Så vi slog till och igår landade de ÄNTLIGEN här hemma. 
 
 
Jag hade beställt ett ringmått innan för att se till att storleken blev rätt men det hjälpte tydligen inte. Vågade inte ta en mindre storlek än den jag tog för jag trodde att de i så fall skulle bli alldeles för små. Tyvärr hade jag fel. När jag tog på mig förlovningsringen kände jag att den nog var lite stor. Vigselringen är samma storlek. Den har jag dock inte testat eftersom det betyder otur att göra det innan bröllopet. Får känna efter ett litet tag hur det känns, annars får jag lämna in dem för storleksändring. Men sånt är livet. Underbart fina är de i alla fall. Längtar en massa efter att få ta på mig den andra med. Men det dröjer ett litet tag till...

Kommentera här: