Vår lördag

Vår dag startade vid 7:15 när lilleman vaknade. Vi gick upp och Melker fick underhålla sig i babysittern medan jag duschade och gjorde mig iordning. Sen fick lilleman frukost och direkt efter det åkte vi hem till min mamma. Vi åkte ut till småbåtshamnen och tog en liten promenad till ett café i närheten. Vi åt räkmackor. Inte Melker förstås, han fick ersättning som vanligt hehe. Det blev glass till efterrätt och sen åkte vi hemåt igen. 

När vi kom hem väckte vi C som sovit efter att ha jobbat natt. Eftermiddagen blev familjetid. Vi ses ju inte så mycket när C jobbar eftersom han alltid har 12-timmarspass. Så man får ta vara på de få timmarna man får. Längtar tills C är ledig ett par dagar så jag får sova lite mer på natten. Inte för att nätterna är så jobbiga egentligen. Han vaknar, äter och somnar om. Det är mer grejen att sömnen blir upphackad som är det jobbiga. När börjar barn sova hela nätter? Längtar dit haha! 

 
Kvällen spenderades på golvet på en filt. Lillfisen har börjat tycka att det är kul att ligga på mage, om jag inte redan skrivit det. Sen tog han ett bad och idag insåg han att man kan sparka och plaska i vattnet. Behöver jag säga hur blött det blev i badrummet?! Tror vi får försöka få in badbaljan i duschen istället för mitt på golvet i fortsättningen haha! Men det är SÅ kul att se när han kommer på nya saker. 

Nu sover han och jag kollar på en film jag sett flera gånger. Typiskt bra avslappning på kvällen eftersom man inte behöver fokusera så mycket. Vet ju redan vad som händer. Tror det får bli en tidig kväll för min del. Var SÅ trött imorse. 

Hoppas ni haft en fin dag!

Kommentera här: