Tvätt-måndag

Imorse vaknade vi alla tre i vår stora säng. SÅ mysigt. Melker fick flytta över till vår säng efter matningen vid 6 ungefär. Jag vågar inte ha honom i vår säng hela nätterna men några timmar på morgonen känns okej. Då sover jag inte lika tungt så då rör jag inte lika mycket på mig. Är så rädd att jag ska rulla på honom annars. När vi gått upp blev det frukost för hela familjen och sen lite senare kom min mamma förbi för att fika och för att mysa lite med Melker. 

 
Nästa to-do för dagen var tvätt, så nu är det fixat. Sedan Melker kom har vi tvättat så mycket oftare än vi gjorde innan. Vi har ju ingen tvättmaskin i lägenheten utan får boka tvättstugan här i huset. Som tur är går det lätt att få tider. Vi har ju en liten kräk-bebis, så hans kläder och kräk-handdukarna går åt snabbt kan man säga, haha! Men nu har vi rena handdukar och en massa rena kläder till honom. 

För tillfället sitter jag i soffan och lyssnar på podd medan Melker sover. C är iväg på något möte. När han kommer hem blir det middag och sen får vi se om det blir en kvällspromenad med vagnen. Det beror lite på vilket humör Melker är på. Vissa kvällar är han otröstlig och vissa kvällar glad och nöjd, så vi får se vad kvällen bjuder på. Men nu ska jag fortsätta att lyssna på podd och vänta på att han ska vakna från sin lilla nap.

Kommentera här: