Barnfritt dygn

Igår var jag och C barnfria! Det händer inte speciellt ofta kan jag säga. Melkers farfar kom hit på förmiddagen och hämtade honom och sen åkte han med ut till dem för övernattning. Det är första gången han sover själv hos farmor och farfar men jag antar att allt gått bra eftersom vi inte hört något annat. Jag förväntade mig väl i och för sig inga problem, men ändå. Runt lunch ska vi åka ut vi också för att fira M’s farfar som fyller år imorgon. Även om det är skönt att vara barnfri för en dag så saknar jag honom massor nu! 

På vår barnfria dag underhöll vi oss med att ta en liten mini-roadtrip för att köpa en ny barnvagn. Vi älskar Emmaljungan och den ska självklart få stanna men jag är trött på att häva i och ur den från bilen med tanke på vad den väger, plus att den tar upp en massa plats i bagageutrymmet. Så nu fick det bli en mindre och smidigare vagn som får funka som bil- och resevagn. Det blev en Cybex Balios M och vi köpte den begagnat men den är i superfint skick! Kan skriva lite mer om den när vi testat den lite mer. 

(null)

På kvällen utnyttjade vi barnfriheten till max och slog till på en besök på Pinchos. SÅ mysigt att sitta där, bara jag och min blivande man och bara prata och inte tänka på så mycket annat. Välbehövligt. Det blev dock en lugn kväll nu har vi njutit av att få sova oavbrutet en hel natt. Tjoho! Tänk vad man sänker ribban för var lyx är när man blir förälder haha! 

(null)

Nu ska jag baka lite scones och sen ska vi som sagt åka och fira melkers farfar och hämta hem det lilla barnet. 

Kommentera här: