Long time no see

Nästan en månad har gått sedan jag skrev sist. Tiden bara flyger iväg. Hinner inte med. Typisk klyscha när man är småbarnsförälder. Men men. Vad har hänt sedan sist då? Vi fortsätter med endast en sovstund om dagen och det har funkat bra hittills så vi fortsätter med det så länge det funkar. Vi har varit på BVC på 10-månaderskontroll och Melker är nu 76,5 cm lång och väger strax över 10 kg. Han ålar numera fram istället för att rulla runt som länge var hans sätt att ta sig framåt. Han har lärt sig att sätta sig upp själv och håller även nu på att försöka resa sig mot saker. Än så länge kommer han bara upp på knä, men jag antar att det inte är långt borta att han ställer sig upp. Jösses. Som sagt, det går för fort! 

(null)

 En annan sak är att jag ska börja jobba lite smått om bara ett par veckor. Det känns helt galet. Det kommer dock bara vara 40% ungefär fram till hösten. Jag kommer jobba när C är ledig så Melker kommer inte märka någon större skillnad, mer än vem som är hemma med honom då såklart. Han är dock en pappagris av rang så jag tror inte det kommer vara några större problem. Det är nog mest jag som kommer lida av att vara ifrån min lilla älskling. 

Jag har börjat ta tag i träningen lite också, eftersom det börjar närma sig Vätternrundan. Mer om det i ett annat inlägg! 

Kommentera här: