Första spinningpasset

I måndags var det dags för första spinningpasset sedan graviditeten. Tror kanske jag gick på ett pass väldigt tidigt i graviditeten men sen gjorde illamåendet att jag inte fixade att träna på ganska många veckor och sen avlöste foglossningen illamåendet så då la jag träningen på hyllan och den fick ligga kvar där ganska många månader efter förlossningen. Nu är det dock dags att ta tag i träningen ordentligt igen, så i måndags var det alltså dags för spinning. 

Det började med att jag tog bilen till träningen för att jag skulle köpa spolarvätska på vägen hem. Tror ni det finns någon parkering vid gymmet? Inte en tillstymmelse till jäkla parkering kan jag säga... Så det var bara att åka vidare och leta. Hittade en gata i närheten där jag kunde stå och sen fick jag halvspringa bort till gymmet för att hinna. Men jag hann i alla fall. Ställde in cykeln, tog ett pulsband och sen körde passet igång. Trodde att jag inte alls skulle orka hela men det gjorde jag. Det kändes knappt som att jag haft något uppehåll alls. Det känns nästan dumt att säga det för det lär säkert bita mig i röven någon gång i så fall. Oavsett så kändes det riktigt bra och det känns superkul att vara igång igen. Nästa pass blir på lördag förmiddag! 

(null)


Kommentera här: