Sigrid saknas

När vi flyttade till huset fick Sigrid, vår katt, bli utekatt. Hon var ju med ute på altanen vid lägenheten i stan och älskade det men då satt hon i sele för jag vågade absolut inte släppa henne lös där. Så när vi flyttade ut hit med skogen som granne och ett lugnt villaområde så kände vi att det kändes okej att låta henne vara ute lite. 

Hon har älskat att kunna vara ute och har inte gått speciellt långt. Som mest har hon varit borta ett par timmar och alltid kommit när vi ropat på henne. Tills i fredags. Hon var ute tidigt på kvällen och när det började bli sent gick jag ut för att ropa in henne men ingen katt dök upp. Så jag gick in och väntade lite och gick sen ut och ropade igen. Fortfarande ingen katt. Jag gick och la mig och C som var vaken längre ropade efter henne flera gånger men utan resultat. Det var senaste gången vi såg henne. 

(null)

Nu har det alltså snart gått fem dygn utan ett spår av henne. La ut en bild av henne i en facebookgrupp för vårt område men ingen verkar ha sett henne. Börjar bli ganska orolig med tanke på att det är kallt på nätterna och hon har inte varit utekatt speciellt länge. Jag håller tummarna för att hon dyker upp snart även om hoppet blir mindre för varje dag tyvärr. 

(null)

Kommentarer:

1 Anonym:

Älskade kissen ❤️

Kommentera här: