Mer och mer mat

Hej på er! 

Som vanligt verkar det bli lite sporadiska uppdateringar här, men så får det vara tills jag känner att jag har ordentligt med tid igen. 

Idag var C iväg till min mammas nya lägenhet och byggde kök och jag och Melker gick till min mormor som fyller år idag. M somnade på vägen dit och sov över 1,5 timme i vagnen vilket inte hör till vanligheterna. Medan vi var där vaknade han och då fick han lite mellis. Vi har ju börjat introducera mer och mer mat nu och det verkar gå ganska bra. Melker äter det mesta med god aptit och det gör det ju väldigt roligt. Idag fick han lite fruktsmoothie till mellis, plus att han fick en halv burk mat till lunch och en halv burk till middag. Sen åt han gröt till frukost och kvällsmat. Vet inte om det kanske är att gå lite fort fram men jag tycker det verkar som att hans mage fixar det och han gillar det ju. Sen är det inte riktigt så varje dag än så länge. Dessutom dricker han ersättning vid nattning och på nätterna. Ibland även på dagen om vi är iväg och sådär. Nån som läser som har några tankar eller tips kring upplägget? 

 
Promenaderna till och från mormor var allmänt blöta. Då är det tur att regnskydd finns till vagnen och regnjacka till mamman. Men frisk luft fick vi i alla fall! 
 
 
Nu har C åkt till jobbet och Melker ligger och sover. Så denna mamman ska ta en kopp te och krypa upp i soffan och titta på tv. Sen blir det nog en tidig kväll med tanke på att det är jag som får ta hela natten med lilleman. Imorgon har vi inget planerat än så länge. Vi får se vad vi hittar på.

Kommentera här: