BB-väskan

På tisdag går vi in i vecka 39 av den här graviditeten, och med andra ord så kan lillebror komma i princip när som helst. Vilket jag typ också hoppas på för det börjar bli så tungt nu! Har ont lite överallt, sover allmänt dåligt, har halsbränna var och varannan dag och kan typ gå i max 2 km/h. Pust! Så jag tänkte att det kunde vara hög tid att packa BB-väskan, så vi slipper att packa i panik om det skulle vara så att förlossningen drar igång. Med tanke på att det gick relativt snabbt förra gången, så är ju risken att det går ännu fortare denna gång och då har vi inte så mycket tid på oss, så att packa då känns bara stressande. Bättre att ha det gjort i förväg. 
 
Förra gången packade vi alltihop i en stor otymplig väska, men den här gången har jag valt att dela upp det lite. Lillebrors saker i hans skötväska och mina och C´s saker i en väska. Sen ska såklart en väska även packas till Melker ifall det är så att han kommer att behöva bli hämtad när det drar igång. Är det natt kommer ju antingen mormor eller farmor hit och då finns ju allting här, men det är bäst att det finns en väska packad även till honom tänker jag. Ifall han behöver följa med någon av dem hem. 
 
I lillebrors väska har jag valt att packa ned ett set med kläder i storlek 50 och ett set i storlek 56. Även om Melker var ganska liten och utan problem kunde ha storlek 50 och magen inte är speciellt mycket större nu, så tar jag ändå med båda storlekarna ifall att. Sen finns ett par tunna mössor i olika storlekar och två par strumpor, ett par tjockare sockar och en varmare tröja. Lillebror är ju beräknad i början av september och det är ju lite svårt att veta exakt hur varmt det kommer att vara då. Sen har jag lagt ner två filtar och så ska jag även lägga ned en snuttefilt men den sover vi med än så länge för att den ska lukta mamma och pappa. Babynestet kommer också få följa med till BB när det är dags! Sen kommer vi att ha med napp, nappflaska och lite ersättning. Tanken är att köra på ersättning från start den här gången, då amningen mest fick mig att må dåligt förra gången pga all smärta. Man kanske får ersättning på BB, men tänker att vi tar med ifall att. 

(null)

Till mig har jag lagt ned lite mjuka kläder. Ett par mjukisbyxor, ett par leggings, två linnen, en t-shirt, en lite längre kofta, mjuka underkläder som inte sitter åt för mycket, strumpor och pyjamas. I necessären finns schampo, balsam, hudcreme, tandborste, tandkräm, torrschampo, hårspray, bindor, hårsnoddar, lypsyl och nässpray. Hårborste får packas ned när det är dags, för det orkar jag inte köpa någon extra. Det mesta andra har jag köpt i små reseförpackningar så att det inte ska ta så mycket plats, och att man ska kunna lägga ned det i förväg. 

(null)

Vi ska såklart ha med lite gott att tugga på också. Även om man kanske inte är så sugen under förlossningen, så kan det vara gott att ha sen efteråt. Har köpt lite choklad och salta och sura S-märken och såklart den godaste drickan jag vet just nu! Helt galet god. Men det ska nog ner något paket kakor också tänkte jag.  Det enda som saknas sen är ett par tofflor att ha och gå runt i på BB. 

(null)

Sen ska lite kläder till C läggas ned, men det blir nog bara ett par mjukisbyxor, en t-shirt, underkläder och strumpor. Vet ju inte ens om han kommer att sova kvar, så det blir väl ett ombyte ifall att. Det kan ju vara så att han inte har möjlighet att få vara kvar, och då kommer han ju åka hem till Melker. Vi får helt enkelt se lite hur det blir. Men det är ju bra att ha med grejer ifall att som sagt. 

Är det något jag glömt tro? 






Kommentera här: