Vi lever!

Hej på er! Det blev ett litet oplanerat sommaruppehåll här inne utan att jag egentligen planerade det. Vad har vi gjort sedan sist då? Jag har jobbat färdigt för ett bra tag framöver, och har haft semester i fyra veckor och har nu gått in på föräldraledighet. Vi har hälsat på våra vänner på deras sommarställe som vi brukar göra varje sommar, vi har hängt i trädgården och plaskat i Melkers pool, ätit jordgubbar och bakat en och annan rabarberpaj. Vi har hängt med vänner och familj, varit på Kolmården några gånger och badat i poolen hos Melkers farmor och farfar. Och så mycket mer såklart. 

(null)

(null)

(null)

Just nu håller vi även på att skola in Melker på hans nya förskola. Idag var fjärde dagen och jag fick lämna honom själv där efter ca 30 minuter. De första dagarna vi var där var jag med hela tiden, men det gick så bra att de tyckte att jag kunde testa att lämna honom själv en stund idag och det hade gått superbra medan jag var borta. Nu håller vi tummarna för att det fortsätter så, och att det känns bra när vardagen drar igång på riktigt och han ska vara där varje vecka. Han kommer ju inte att gå fulltid utan endast 15 timmar i veckan eftersom jag är hemma på heltid nu och kommer vara det med lillebror något år framöver. Men jag tror att han behöver några timmar i veckan på förskolan ändå, så han får leka med jämnåriga barn och få den stimulans han får på förskolan. 

(null)

I övrigt boar vi på ordentligt här hemma inför lillebrors ankomst. Vi har köpt spjälsäng som vi monterat och vi har även fått hem alla saker till vagnen, babyskyddet och en massa annat som jag beställt. Tänkte att jag skulle visa det i ett annat inlägg snart! Vi har även fixat i ordning gästrummet som tidigare har varit ett rum fullt av kartonger, men det tänkte jag också visa i ett eget inlägg. 

(null)

Nu vet ni att vi lever i alla fall, och förmodligen kommer det uppdateras lite mer härinne nu när vardagen börjar komma igång lite igen. Plus att lillebror i princip kan komma när som helst! 


Kommentera här: