Midsommarfest, besök hos barnmorskan och världens oväder!

Hej på er! 

Dagen började med att C åkte in med M till förskolan och sedan vidare mot jobb. Själv var jag kvar hemma och njöt av att kunna ta en lugn dusch och äta frukost alldeles ensam. Har tagit ut semester idag eftersom det både är midsommarfest på förskolan och jag hade ett inplanerat besök hos barnmorskan och då skulle jag knappt vara på jobbet halva dagen ändå, så tog en semesterdag helt enkelt. 

(null)

C’s mamma kom sen och hämtade mig och vi åkte till midsommarfesten på melkers förskola. SÅ mysigt med midsommarstång att dansa runt och sen picknick ute i solen. Det enda som var jobbigt var den olidliga värmen. Alltså det är ju helt galet?! Melker gav sina fina pedagoger en varsin present eftersom nästa vecka är hans sista på den förskolan. Sen blir det sommaruppehåll innan det är dags för ny förskola här i närheten. Blir alldeles varm i hjärtat när jag hör hur pedagogerna pratar om M. Att han är deras solstråle och att han gjort ett starkt intryck på dem alla. Vi älskar de pedagogerna han har idag och håller tummarna för att det blir minst lika bra på hans nya förskola! 

När jag trodde vi skulle svettas bort så gav vi oss av hemåt och käkade glass i trädgården och fixade fram melkers pool så han kunde svalka sig lite. Sen var det dags för mig att sätta mig i bilen igen för att åka in till barnmorskan. Allt såg bra ut med lillebror och alla värden såg bra ut fast jag fuskar lite med järntabletterna, ssch... 

(null)

På vägen hem tänkte jag svänga förbi plantagen, men vädret ville annorlunda kan man väl säga. Jäklar vilket oväder som drog in över stan! Det åskade och blixtrade som bara den och man såg knappt ut genom rutan trots högsta läget på vindrutetorkarna. Helt galet. Insåg att jag skulle bli nästintill dränkt om jag skulle in på Plantagen, så åkte hemåt istället. Fick köra i 60 på motorvägen och hela tiden fortsatte det blixtra och åska. Men sen när jag kom hem sken solen och det var lika varmt och kvavt igen. Att vara preggo nu på sommaren är ingen dans på rosor alltså. 

Nu ligger jag i badet men ska strax gå upp. Ska hälla upp ett glas iskallt alkoholfritt (såklart) mousserande vin och sätta mig i soffan med mannen min. 

Kommentera här: