Träning!

Alltså hörrni, det här med träning när man är gravid. Det känns helt ärligt lite hopplöst. Både när jag var gravid med Melker och nu med lillebror har ju foglossningen varit mitt stora problem. Jag kan inte gå långa promenader utan att knappt kunna röra mig dagen efter och lyfta saker börjar bli svårare och svårare. Så hur man ska få till någon slags vettit träning vet i tusan. Är det någon av er som sitter på några bra tips?

(null)

Jag har ju en bok om gravidträning som jag tänkte att jag skulle kika lite i igen. Sen tänkte jag att jag skulle ställa upp min cykel på trainern och se ifall cykling kanske kan vara ett alternativ. Många säger ju att det ska vara en ganska mild träningsform i och med att man inte belastar kroppen på samma sätt.
 
Efter graviditeten när jag väl får klartecken från barnmorskan att jag får börja träna lite smått igen så tänker jag absolut ta tag i det ordentligt. Min kropp har tagit stryk av både graviditet och att bära runt på barn och jag känner att jag måste stärka upp kroppen om jag dessutom ska orka springa efter två vildar och orka bära och greja i flera år till.

Kommentera här: