Lunch på jobbet

Det blir visst ett litet tag mellan inläggen här ibland. Livet kommer liksom i mellan.

Idag har jag och Melker varit och hälsat på lite på jobbet. Vi åt lunch med en kollega och en före detta kollega som är melkers "extramormor". Lillfisen tyckte det var spännande med allt nytt att titta på så han somnade som en stock i vagnen på bussen hem och sover än. Ovanligt för den lilla mannen. Men en trevligt överraskning för mamman som fick chansen att dricka en varm kopp kaffe för en gångs skull. 
 
 
När Melker vaknar är det nog dags för mat för honom och sen får vi se om det blir en tur till affären eller inte. Det är soligt nu, men för någon timme sedan kom det någon slags monsun-regnskur och ser det ut att komma mer regn så håller vi oss inne tror jag. Riktigt så roligt är det inte att bli blöt. Men vi får se som sagt. Melker ska få träna nacke lite sen också tror jag. Han fullkomligt HATAR att ligga på mage, men får han ligga lite halvt på ens mage så han kommer upp lite så blir han meganöjd. Så vi får köra på det istället. Igår pallade jag upp honom med en hög filtar, kuddar och gosedjur och då satt han en bra stund och pillade med sin nya leksak. Stora lilla pojken. Han växer alldeles för snabbt tycker jag!
 
 
 

Kommentera här: