Spontan bloggpaus

Hej på er! 

Det blev visst en spontan bloggpaus efter förra inlägget. Inte av någon speciell anledning egentligen, utan mest för att jag inte hade någon blogglust just då. Men nu är jag tillbaka! 

För tillfället sitter jag i soffan och slötittat på tv medan jag skriver. C är på jobbet och kommer inte hem förrän imorgon bitti och Melker ligger och sover i sin säng inne i sovrummet. Han fick ett bad precis som varje kväll, smordes in med salva över hela kroppen, fick en flaska ersättning och sen sov han gott. Inte så konstigt kanske med tanke på att han varit vaken i princip hela dagen sedan klockan nio, halv tio imorse. Håller tummarna nu för att han sover riktigt länge innan det är dags för nästa matning. Nu när C jobbar natt så kan jag ju inte peta på honom någon av matningarna, utan måste gå upp själv varje gång. Inte så att jag klagar egentligen, men visst är det skönt att kunna få sova lite extra ibland. 

 
Jag har underhållit mig med att klippa bort lappar på alla Melkers kläder i storlek 62 och sedan vänt ut och in på allt som har tryck. Trycken brukar hålla bättre om man tvättar de plaggen ut och in tycker jag. Jag är generellt inte speciellt förtjust i barnkläder med stora plastiga tryck, men vissa med mindre och riktigt fina tryck kommer förbi mig in i garderoben. Melker verkar dessutom väldigt känslig i huden så från och med nu blir det endast bomullskläder som inhandlas till honom för att det ska vara så snällt som möjligt mot huden. 
 
 
Nu ska jag plocka iordning lite i köket, diska nappflaskor och fylla på portionsburkar med ersättning och sen eventuellt slänga iväg en beställning på fler flaskor från Twistshake. Vi har fyra flaskor därifrån än så länge men jag önskar några fler. Dela för att det är bekvämt att ha fler så man slipper diska lika ofta men också dels för att nörden i mig vill ha fler färger att matcha med, haha! Vi har en svart, en blå, en grön och en gul. Nu funderar jag på en turkos, en vit och en rosa också. Men vi får se...

Kommentera här: