Klänningen

När vi började prata om bröllop kom jag ganska snart fram till att jag inte ville lägga någon större summa på min klänning. Klart jag vill ha en fin klänning när jag gifter mig men eftersom man bara använder den en enda gång och förmodligen aldrig mer så ville jag ha en lite billigare klänning. Jag ville inte att den största posten i budgeten skulle vara mina kläder, för så viktigt kändes det inte för min del.
 
Jag googlade lite och såg att Zalando faktiskt hade brudklänningar på sin hemsida som var riktigt fina, så jag beställde hem några stycken för att prova. Jag insåg ganska snabbt att bilderna på hemsidan kanske inte var att lita på till 100% då klänningarna inte riktigt satt på mig som de gjorde på bilden. Så det vara bara att skicka tillbaka och beställa några nya modeller. Så höll jag på ganska många gånger...
 
Sen såg jag en klänning som jag direkt tänkte att den där vore perfekt! Ungefär i samma sekund som jag skulle försöka lägga den i varukorgen så sålde den slut i min storlek. Så jag satte en bevakning på den så jag skulle få ett mail när den kom in igen. Det gick flera veckor utan att det dök upp något, men så en kväll ramlade det in ett mail om att klänningen fanns i min storlek igen. Förmodligen var det fler som hade samma bevakning för när jag sen skulle försöka köpa den så var den slut IGEN. Så jag beställde några andra i ren tjurighet men inte heller någon av dem var den perfekta klänningen. Till slut dök det upp ett mail igen om att klänningen fanns inne och då klickade jag hem den fortare än kvickt, och tur var väl det för den var precis sådär som jag hade tänkt mig och det tog inte många sekunder att bestämma mig för att det var den jag ville ha.
 
 
Den är väldigt jag. Enkel, ingen gräddbakelsehistoria, inte för mycket bling, inte utan axelband så man måste gå och dra i den hela dagen... Lite spets men inte för mycket. Inte genomskinlig som många andra. Inte för lång, inte för kort. Perfekt helt enkelt. Så jag är verkligen supernöjd. Dessutom behövde jag inte få ångest när jag spillde lite av tårtan på klänningen för den var ändå inte hiskeligt dyr. Vad gör man förresten med sin brudklänning nu? Sparar man den? Till vad i så fall? Sälja den? Jag vet inte. Den får hänga kvar i garderoben tills jag kommit på vad jag vill göra med den.
 
 
 

Kommentera här: