Fix hos frisören

Klockan 09:00 på lördagsmorgonen den 6e hade jag och mina tärnor bokad tid hos min frisör Karin på salong Hårfagre i Norrköping. Världens bästa frisör för övrigt som jag gått till i sju års tid nu. Hon hade förberett lite godis och bubbel åt oss när vi kom och jag fick håret tvättat innan vi satte igång med håruppsättningen. Jag hade med mig lite inspirationsbilder med ganska enkla håruppsättningar och visade dem och litade sedan på att Karin skulle göra någon fin variant på det jag visade. Jag hade även med mig lite brudslöja (blomman alltså) som jag ville ha i håret.
 
Medan jag fick håret fixat sminkade sig tärnorna och vi pratade om allt möjligt. De frågade flera gånger om jag var nervös (en återkommande fråga hela dagen) men det var jag verkligen inte. Jag blev faktiskt inte nervös förrän jag skulle träffa C vid fotograferingen av "the first look", och sedan var vi ju båda lite nervösa precis innan vi gick in i kyrkan men det kanske inte är så konstigt haha! När jag var klar var det dags för tärnorna att få håret fixat jag sminkade mig under tiden. Min syster hade också kommit till salongen då hon skulle skjutsa mig och tärnorna till fotograferingen sen.
 
(null)
 
När allas hår var färdigt var det dags att få på sig klänningarna och skorna. Lite bökigt när det är ett stort skyltfönster i salongen och varken toaletten eller köket där är speciellt stort, men det gick. Jag blev så himla nöjd med hur Karin fixade både mitt och tärnornas frisyrer och hoppas de var minst lika nöjda. Alla blev verkligen superfina! Frisyrerna passade verkligen till klänningarna som tärnorna hade och även dem som personer. Det såg liksom inte tillgjort och stelt ut, utan bara enkelt men ändå superfint. Svårt att förklara, men jag var i alla fall väldigt nöjd med Karins jobb.
 
Sen var det bara att packa ihop alla våra saker, slänga sig i bilen och köra mot fotograferingen...
 

Kommentera här: