Tankar om jobb, förskola och föräldraskap

Jag är så himla glad över att C förmodligen ska börja på ett nytt jobb. Det är inte helt hundra klart, men i princip. Det kommer innebära att han inte kommer jobba 12 timmar i sträck, inte kvällar, inte helger, inte nätter. Utan han kommer jobba dagtid måndag till fredag precis som jag. Förstå hur underbart! Vi kommer att kunna ses varje dag och jag och Melker kommer inte behöva försöka vara tysta när pappa sover för att han jobbat natt. Jag kommer inte behöva ta kämpiga nätter ensam. För ofta när det sämre nätter så är det när C jobbar.
 
För tillfället är ju även Melker ganska så busig. Han vet mycket väl vad han får och inte får göra men har lite svårt att hålla sig i skinnet kan man väl säga haha! Så att kunna dela på kvällar och helger så man kanske kan hinna sätta sig ned och ta en kopp kaffe är guld värt.
 
Jag älskar min son mer än något annat i livet men ibland så är det faktiskt rätt kämpigt att vara förälder. All cred till er ensamstående föräldrar. Jag vet i tusan hur jag skulle överleva själv. Eller alltså, det gör man ju, det fattar jag ju. Men det är ju sjukt lyxigt att faktiskt vara två och kunna dela på ansvaret. Sen tror jag att det kommer bli mycket enklare när vi väl flyttar till hus. Då har man egen trädgård som man kan gå ut i. Kanske ha en egen gungställning, sandlåda och kanske en lekstuga. Då kan den lilla marodören härja fritt utan problem.

(null)

Klart att det finns en liten baksida med att C kommer att jobba precis som jag. Melker kommer ju få vara mer på förskolan än vad han är idag. Men å andra sidan så älskar han ju förskolan och verkar tycka att det är superkul att vara där. Där får han ju leka med allt som finns, får lära sig att dela med sig, och göra en massa saker som man kanske inte gör hemma lika ofta. Så jag tror, eller jag vet, att det egentligen inte kommer göra honom något att få vara där mer. Jag kommer kanske dock gå ned lite i tid så jag kan hämta honom tidigare eftersom han i så fall kommer att gå fem dagar i veckan. Men vi får se exakt hur vi gör.

Kommentera här: