Vigseln

Jag var egentligen inte alls speciellt nervös på vår bröllopsdag. Men en minut innan vi skulle gå in i kyrkan så trodde jag att jag skulle svimma. Helt plötsligt så blev jag supernervös. Plus att jag hade en slags kroppsstrumpa på mig under klänningen som bestämde sig för att helt plötsligt åka ner en massa, vilket inte riktigt gjorde det hela bättre. Men jag rättade till den och precis när jag var klar med det och fått ner kjolen på klänningen igen så öppnades dörrarna och musiken började spelas... 

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi gick in i kyrkan till Canon av Johann Pachelbel. Ett klassiskt, superfint stycke. Precis lagom pampigt att gå in till tyckte vi. Våra tärnor gick först, en och en, och sedan kom vi tillsammans efter dem. C's best man och marskalk stod redan framme vid altaret tillsammans med prästen. Och på tal om prästen. Vi lyckades få det så att min favoritpräst från min tid som konfirmandledare kunde viga oss och jag är verkligen SÅ glad för det! Det gjorde det hela ännu lite mer fint och speciellt. 

(null)

En av Christians vänner ställde upp och sjöng under vigseln. Hon sjöng Du är allt av Shirley Clamp och Annie's song av John Denver. Jag och C valde i princip en sång var kan man kanske säga. Jag tyckte det var fint att ha både en svensk och engelsk låt för att få en bra mix och båda låtarna är verkligen superfina och kommer såklart betyda lite extra för oss från och med nu. En av mina tärnor läste en väldigt fin bibeltext om kärlek och det betydde också mycket för mig!

(null)

(null)

Det kändes så himla högtidligt att få stå där framför alla och säga ja och läsa upp löftena för varandra. Sen hade jag ju även en liten överraskning precis när vi hade läst klart våra löften och växlat ringar. När allt det var klart fick jag en mikrofon och prästen förklarade att det fanns en liten punkt som inte riktigt var med i programmet. Jag överraskade helt enkelt C med att sjunge Kärleksvisan av Sarah Dawn Finer. Det var inte helt lätt med ett lyckorus i kroppen att stå där framför C och hålla tonerna, men det gick ganska bra i alla fall. Det kändes viktigt för mig att göra det, för den låten har en så fin text som jag verkligen menar. 
(null)

(null)

När vigseln var över tågade vi ut till tonerna av Everything av Michael Bublé...

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera här: